Режиссёр: Серый Александр
Сценаристы: Горин Григорий, Серый Александр
Композитор: Гладков Геннадий
Оператор: Листопадов Виктор
Художник-постановщик: Турылев Георгий
Иван Сергеевич Кашкин — банщик самой престижной столичной бани. Попасть к нему непросто: чести попариться добиваются и солидные дипломаты, и известные футболисты, и руководители министерства. Зато самому Кашкину ничего добиваться не надо, к его услугам все — от черной икры до билетов в консерваторию. Так и текла бы безоблачная жизнь героя, но тут его брат-близнец Сергей заболел и попросил Ивана подменить его на своей не менее странной работе…
«Мохнатый шмель на душистый хмель...», — жестокий, жестокий романс пропел Михалков бесприданнице Гузеевой — красивой, наивной, бедной и влюбленной в него по уши — заморочил девочке голову, увез от жениха, а по утру сообщил, что женился на страшненькой богачке. Остается бедняжке только одно — красиво погибнуть от руки бывшего жениха — опозоренной, но непокоренной.
Режиссер: Рязанов Эльдар
Сценарист: Рязанов Эльдар
Композитор: Петров Андрей
Оператор: Алисов Вадим
Художник-постановщик: Борисов Александр
Волшебник обещал своей жене жить как все, но как же он сможет? Это последняя, последняя сказка, и расскажет он ее так, что короли подобреют, принцессы пойдут в ученики к охотникам, придворная кавалер-дама найдет свою старую любовь, а медведь превратится в прекрасного юношу.
— Диплом II степени за достижение высоких результатов в художественно-изобразительном и техническом решении кинофильма на IV Всесоюзном конкурсе на лучшее использование отечественных негативных цветных кинопленок при съемке художественных кинофильмов (1979);
— Специальный приз редакции газеты ЦК КПСС «Советская культура» к/с «Мосфильм» за высокое мастерство и оригинальный творческий поиск в постановке музыкальной комедии на VIII ВКФ телевизионных фильмов в Баку (1979)
Режиссер: Захаров Марк Анатольевич
Сценаристы: Захаров Марк Анатольевич
Композитор: Гладков Геннадий
В главных ролях: Купченко Ирина, Ларионов Всеволод, Абдулов Александр Гаврилович, Леонов Евгений, Янковский Олег, Васильева Екатерина, Миронов Андрей, Арзуманян Ервант Ашотович, Симонова Евгения, Соломин Юрий
Фильм 101. Что скрывают глубины океана и арктические льды?
• Подводный затерянный город Рльех, Бермудский треугольник, Марианская впадина — какие тайны они хранят, и кто там живёт? • Призраки в человеческом обличии, люди-грабли и люди-оборотни. Кто они на самом деле и зачем принимают облик человека?
• Что позволило остаться в живых самым древним обитателям планеты: крокодилам, комодским драконам и черепахам?
• Как человек с помощью радиации влияет на эволюцию всего живого на Земле?
Разумеется, каждый из нас знает о том, что Вселенная – это безграничное пространство, наполненное таким огромным количеством планет, галактик и скоплений, что масштабы просто не укладываются в голове. Кого-то космос восхищает, ну а некоторых, откровенно пугает. Еще бы, ведь только в наблюдаемой учеными Вселенной галактик насчитали больше 500 миллиардов! Однако, знаете ли вы, что практически каждое небесное тело во Вселенной способно издавать свой собственный, уникальный звук? Более того, исследователям даже удалось записать некоторые из них! Смотрите дальше, чтобы узнать, какие звуки издает Солнце, черные дыры, и даже родная Земля!
◓МН в ВК►https://vk.com/club60235938
◓РЕКЛАМА►https://vk.com/club60235938?w=page-60235938_49750911
Спасибо за просмотр. Если вам нравится видео, пожалуйста, «ПОДПИСАТЬСЯ» — «НРАВИТСЯ» — «АКЦИЯ» — «КОММЕНТАРИЙ»
Вы можете наслаждаться большим количеством песен и поддерживать свой канал по адресу: www.youtube.com/channel/UCwVdZ84wb8wSETiU1l0qa_g
HAUSER performing his favorite classical music pieces with the Zagreb Philharmonic Orchestra at his classical solo concert at the Lisinski Concert Hall in Zagreb, October 2017.
Elisabeth Fuchs, conductor
Special guests:
Choir Zvjezdice
Lana Trotovsek, violin
Petrit Çeku, guitar
00:34 Benedictus (K. Jenkins)
09:05 Pie Jesu (A. L. Webber) feat. Josephine Ida Zec, child soprano
13:00 Ave Maria (F. Schubert)
17:50 Jesu, Joy of Mans Desiring (J. S. Bach)
21:08 Prelude from Cello Suite no.1 (J. S. Bach)
23:40 Panis Angelicus (C. Franck)
28:08 Erbarme Dich, Mein Gott from St. Matthew Passion (J. S. Bach)
36:20 Passacaglia (Handel — Halvorsen)
44:37 Adagio (Albinoni)
51:47 Salut dAmour (E. Elgar)
54:40 Song from a Secret Garden (Secret Garden)
58:28 Mia
About:
The fourteen selections comprising Sacred Treasures III feature music from the Russian liturgical canon recorded in sumptuously reverberant settings by leading Russian choruses. With a state-of-the-art mastering job to fully display the subtle harmonic interplay of the singers, this release offers pure balm for the ear and soul.
The music covers a wide burst of historically important pieces, from ancient Greek Orthodox chant through early 20th Century choral masterpieces of Rachmaninov, plus one modern fantasy setting of Bachs Apollonian masterpiece «Komm Susser Tod» («Come Sweet Death») by Scandinavian composer Gunnar Eriksson.
The collection opens with an anonymous 13th Century Russian «Alleluia,» set in the calmest tradition of the Orthodox service, followed by a «Sourp, Sourp» («Holy, Holy») from the Divine Liturgy. Both are sung by the ST. PETERSBURG CHAMBER CHOIR, directed by Nikolai Korniev. More familiar, perhaps, are the four sections of Rachmaninovs Liturgy of St. John Chrysostom from 1910, sung by the large Russian State Symphony capella. There are three additional sections from Rachmaninovs Vespers collection of 1915, sung by the USSR MINISTRY OF CULTURE CHAMBER CHOIR under Valery Polyanskys direction. Should you know of savage beasts in need of calming, the Kiev Chant «Peaceful Light» (track 10) from Rachmaninovs Vespers will turn away all monsters.
The recording also aims to represent the reverential dignity of the music. Following the traditions of the Orthodox Church, no instruments are sounded — not even bells. Everything about the music and the physical setting in which it is heard is designed to produce a feeling of heavenly peace. The music is never harsh, but rather blends into the richly decorated surroundings, lit primarily by candle light. All of these selections are designed to fit within the soft golden glow of ecclesiastical tranquillity.
Rachmaninovs seven pieces are spread among a variety of other unusual works ranging from the wordless «Chorale» by Josef Ketchakmadze to the little «Serenade» by Rachmaninovs composition teacher, Sergei Taneyev (1850-1915), sung by the LEGE ARTIS CHAMBER CHOIR under Boris Abalians direction in St. Catherines Lutheran Church, St. Petersburg. (Yes, they have Protestant and Catholic churches in Russia.)
Easily the most unusual and unexpected item in the collection is the setting of «The Lords Prayer» by of all people Rimsky-Korsakov. Known for his virtuoso orchestral music, few will expect so deeply devout and reverent a piece from this composer. Although his choral music is rarely performed or recorded, he published several collections of religious texts, as well as 39 superb choral settings of Russian folk tunes. This version of «Our Father» is drawn from Rimskys Opus 22 collection.
Only with the fall of the Iron Curtain ten years ago has much music of this warmly spiritual type made inroads into the Western world. That which has emerged has indeed proven to be a sacred treasury, individual in that it combines spiritual dignity with unabashed human emotion music reflecting aspiration and pure love. All are couched within pure syllabic settings, free of formal counterpoint. While this music offers a high level of artistry, at the same time it refuses to call attention to its internal workings. (When first you encounter Sacred Treasures III, listen to Track 10 and youll hear what I mean.)
— You can buy it here: heartsofspacerecords.bandcamp.com/album/sacred-treasures-iii-choral-masterworks-from-russia-and-beyond